Zeus’un Olymposlu Hera’ya aşık olduğu, İda dağının tepesinde törenle evlendiği, Hasan ile Emine’nin hüzünlü aşk hikayesinin geçtiği, Sarıkız’ın dağlarda kaz beslediği yerdir. Hani yanlış anlaşılmasın bu kadar tarihi ve mitolojiyi barındıran hikayelerin geçtiği Kaz Dağları adı üzerinde o sebeple ‘’KAZ’’ıyoruz deyip doğayı yok etmesinler artık !  Çünkü…

‘’ Kaz dağlarının üstü altından değerlidir.’’

Uzun zamandır planlarım arasındaydı kaz dağlarına gitmek oraları görmek ve keşfetmek. İda Ultra etkinliği sebebiyle bu isteğimi yerine getirip üzerine dağlarda koşacak olmak o muhteşem doğanın nimetlerinden faydalanmak tarifi imkansız duygular katıyor insana.

Güre’de Form Termal Otelde konaklıyoruz. Etkinlik brifinginin yapılacağı kapalı spor salonuna iki adım mesafe de konforunu yaşatan bir lokalizasyon, tüm ekip hep beraberiz ertesi gün koşulacak olmanın heyecanını mutluluğunu yaşıyoruz. Termal su sevenler grubu ile sauna havuz keyfi yapıp akşam yemeğinde hep beraber neşeleniyoruz. Grup arkadaşımız Can’ ın doğum günü, yeni yaşını kutluyoruz nefis bir pasta yeniyor sonra erkenden dinlenmeye çekiliyoruz.

30 Kasım 2019 Sabahı Saat : 06.00

Tüm hazırlıklarımızı yapıp kahvaltının ardından  08.00 ‘ de otobüslere binip start alanına Yeşilyurt kasabasına gidiyoruz. Taş evlerin olduğu ağaç yapraklarının yeşilden sarı kırmızı ya döndüğü şirin bir yer özellikle Yeşilyurt Köy Konağı sabah serinliğinde içimizi ısıtan mekanımız oldu. 35 K koşacak ekip arkadaşlarımla tek sıra olup ilk fotoğrafımızı çekiliyoruz.

Start :  09.00

Yarış başlamak üzere start kapısına boncuk boncuk dizilmiş enerjisini tüm yarışmacılara hissettiren

35 K koşacak 7 BKA’lı hazırız. Haydi bakalım yolunuz açık olsun komutu geliyor ve koşmaya başlıyoruz. Önümüzde taş parkeli yoldan ormanlık alana geçeceğimiz 200 m rampalı hoş geldin tırmanışından sonra doğa ananın kollarına bırakıyoruz kendimizi  Oksijen ciğerlerimize bayram yaptırıyor. Buralara daha önce neden gelmedim diye söyleniyorum. Yeşilin doğanın kıpkırmızı toprağın 1767383928272626 tane  zeytin ağacının içinde buluyorum kendimi. Zeus dedemiz, Hera’ ya burada vurulmuş ama ! Zaten bu tertemiz oksijenden çakır keyif olunan kafayla önüne hangi Hera çıksa aşık olunur Zeus dedecimm

Tabii o kısmı bir yana ikinci dik yokuşu çıkıp nefesimi biraz toparlayıp doğanın güzelliğini seyir eğlerken dikkatiniz de haliyle dağılıyor. Yarışın 11 Km’ sinde 6-7 koşucuyla beraber parkurdan çıkıyoruz yanlış yolda olduğumuzu fark edip tekrar dönüyoruz. Biraz zaman kaybımız olsa da inanın bu güzelliklerin içinde koşabildiğiniz kadar koşup zaman geçirmek istiyorsunuz.

( Bugün 62 K koşmalıydım dediğim ilk andır )

1. Adatepe CP 15.1K

İlk CP’ ye 01.45 dakika da girdim. Kendimi çok iyi hissediyorum cp’ de çok vakit harcamadım su mataramı doldurup soda ve kola takviyemi yapıp tekrar yola devam ediyorum. Köyden çıkışta zeytin bahçelerinin içinde buluyorsunuz kendinizi. Köylü halkı el ele vermiş çalışıyorlar. Yere serdikleri fileli geniş büyük örtülerin üzerine siyah inci zeytinleri çırpıyorlar. Selam veriyorum, kolay gelsin çok güzel buralar bu zenginliklerinize, dağlarınıza sahip çıkın diyorum. Her şeyin farkında olduklarını o kadar iyi hissettiriyorlar ki. Hep söylüyorum ayağı toprağa değen Anadolu insanı var oldukça bu toprakların sahipsiz olmadığını daha iyi anlayacaklar.

Hava yağışlı geçecek diye düşünürken korktuğumuz olmuyor doğa ana bizden yana bugün, çam ağaçları yeşillikler aklınızı başınızdan alıyor dere geçişlerinin gelmesini heyecanla bekliyoruz ama içimizde uhte kalıyor köprü yapmışlar ayacıklarımız ıslanmasın diye. Köprünün üzerinde fotoğraf çekilen koşucu arkadaşların arasından geçip yoluma devam ediyorum.

1. Doyran CP 29K

İkinci CP’ ye 03.49 dakika da giriyorum. BKA’ dan Ulus ile karşılaşıyorum ben çıkacağım beraber devam edelim diyor, sen beni bekleme çok terliyim t-shirt değişikliği yapacağım biraz atıştırıp yetişirim sana dedim. CP’ de limon tuz biraz peynir soda ve kola takviyemi yaptım. Burdur’ dan yarışmaya katılan arkadaşım Kadir’ de cp’ deydi. Son 7Km’ ye beraber çıkış yapıyoruz. Sohbet ederek patikada koşuyoruz yokuş yukarı olunca hızlı adımlarla tırmanıyoruz düz ayak olduğunda hafif tempoyla koşarak ilerliyorduk. 102 ve 62K koşucularının devam ettiği yol ayrımına gelince şimdi devam etmek vardı diyorum. Son 1 Km Altınoluk kasabasına inen yola girip yokuş aşağıya koşmaya devam ediyoruz evet artık parkurun sonuna geliyorduk. Güzelim Kaz dağlarını gerimizde bırakıyor olmanın üzüntüsü finish’e ulaşacak olmanın sevincini beraber yaşıyordum. Kasabanın içine girmiştik gönüllü arkadaşlar harikasınız haydi son 300 metre diyerek destek oluyorlardı. Son metreler yarışı 04.52 dakika ile tamamlıyorum.

Her anını dakikasını dolu dolu geçirdiğim bir parkur oldu. Madalyanızı boynunuza taktıkları zaman sağ salim bitirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorsunuz. Bir yarışma daha sonlanmıştı. Bilge geliyor finish’e birbirimizi tebrik ediyoruz bir kaç fotoğraf çekiliyoruz beraber. BKA’ dan Tuğrul’ da orada. Bu sene etkinlik için çok emek verdi. T-shirt tasarımları görseller vs. çok teşekkürler kardeşim  cp’de gönüllü oldu kola ikram etti tebrik etti iyi ki varsın. Drop bag’ leri alıp bizi otele götürecek otobüse biniyoruz tüm güzellikleri geride bırakarak…

İda Ultra her trail koşucusunun mutlaka koşması gereken bir coğrafya. Seneye tekrar gidilsin koşulsun

Güzel organizasyon için emeği geçen herkese teşekkürler.

BKA ailem sizlerle zaman geçirmek güzellikleri paylaşmak çok güzel.

Patikalarda yoldaşlık yapan tüm koşucuların ayaklarına sağlık.

Huzur bulduğum tertemiz doğada yaklaşık 5 saat koştuğum duygularımı yaşadıklarımı bir avuç mutluluk hikayemi yazıya döküp sizlerle paylaşıyorum. Yeni bir hikaye de görüşmek üzere…