Raidlight Aladağlar Sky Trail – Yarış Raporu – MONELGE

13924845_502944966568365_3722609938233409143_n

Aladaglar Sky Trail Sitesinden

Geçen yıl katılamadığım ama bu yıl ki yarışı dört gözle ve merakla beklediğim Raidlight Aladağlar Sky Trail güzel bir ortamda koşuldu.

Geçen yıl yarışa katılamadığım için yarış ve parkuru hakkında sadece geçen senin yazılan raporları ve arkadaşlarımdan duyduğum bilgiler ışığında kafamda yarışı şekilendirmiye çalışyordum. İş yoğunluğumun ve zamansız plan değişikliğinden dolayı yarıştan iki hafta evvel #BiKoşuAdana olarak Emler zirve ve parkur provasında bulunamadım. Ama bu durumu telafi etmek ve aklimatizasyon için yarıştan önce perşembe günü geceyi Sokullupınar da geçirmeye karar verdim yaklaşık 2000-2200 rakımda.

_MG_8622

Aladaglar Sky Trail Sitesinden

Sabah uyandığımızda yan çadırımızda kalan UTMB ye katılacağından dolayı bu sene gönüllü olan Derya hocamızla #BiKoşuAdana olarak bizi neler beklediğini ve geçen yıldan sonra parkura eklenen 3. zirvenin ve cut-off sürelerinin azalması gibi yarış hakkında durum kritiği yaptık. Sabah kahvaltısınan sonra Demirkazık Dağ evine giderek çadırımızı kurup kayıt masasına giderek kayıt işlemlerimizi gerçekleştirdik. Kapadokya Ultra Trail’ den alışık olduğumuz güleryüzlü profosyenel bir ekip kayıt için bizi karşıladı. Zorunlu malzeme listesinde belirtilen her ürünün normlara uyumuna kadar kontrol edip kayıt işlemini gerçekleştirdiler. Aslında neden bu kadar zorunlu malzemelere takıldıklarını neden istenilen özelliklerde olması gerekteğini için kendimce bu duruma kızsamda , yarış içerinde anladım ki ne kadar önemli ve bir o kadar olmazsa olmaz malzemler olduğunu. Teknik toplantıda bu seneki parkur ve son anda Davlunmaz çıkışı yerine isimsiz tepe geçişi hakkında ve yarış hakkında genel bilgiler verildi.Yarış geçen yılın yarış başlangıç saatin den bir saat erken başlayacağından dolayı organizsayonun hazırlamış olduğu makarna partisi ve akşam yemeğinden sonra çadırıma geçip erkenden uyumak istedim.

_MG_8691

Sabah 3:30 gibi uyanıp gerekli hazırlıklarımı yapmaya başladım. #BiKoşuAdana olarak ufak basit bir kahvaltı yaptık. Yarış önceside zorlunlu malzeme kontrolu olacağından erkenden start alanına giderek kontrol için beklemeye başladım. Görevli arkadaşlar hızlı bir şekilde zorunlu malzemleri kontrol edip start tagının aldında beklemeye başladık yarış planlandığından 10 dk geç başladı.

-Nevzat Öntaş Dağevi (Demirkazık Köyü) ->Sokullupınar

Yarış öncesi değişen parkur ve kısalan cut-off sürelerinden dolayı Demirkazık köyünden Sokullupınar’a kadar koşabildiğim kadar koşmaya çalıştım hedefim olan bu arayı 1 saat gibi bir sürede geçebilmekti ve istediğim den daha iyi bir sürede 47 dk. da Sokullupınar kontrol noktasını geçtim.

-Karayalak Vadisi -> Kapı -> Çelikbuyduran (Çelikbuyduran İstasyonu)

Aladaglar Sky Trail Sitesinden

Daha önce Sky Trail tecrübem olmadığından ilk gördiğim manzara karşısında biraz korktum. Tamamen tımanış olan bu arada çarşak zeminde kendi tempomda tırmanmaya başladım. Yeni bir deneyim garip bir duygu içerinde içimden ben nereye geldim dercesine hızlı adımlarla tırmanıyordum. Saatimi kontrol ettiğimde 14 km gösterirken Çelikbuyduran İstasyonuna gelmiş olmamız gerekti fakat ortada istaston falan yoktu önce çok kızdım saatimin sölediği km.de kontrol koktasını göremediğim için nerede olduğumu hesaplayamadım motivasyonumu kaybettim. Sinirli bir şekilde istasyona 20 dk. erken gelip görevli arkadaşlara kızmaya başlıyacaktımki İsmail’ in beni uyarması ile yeni bir tecrübe edindim 🙂 Cahillik başa bela  🙂 Garmin Fenix3 saatim yoğun dağlık bölgede doğru gps sinyali alamadığından saçmalayacağını saatin doğru km göstermeyeceğini geçilen süreyi baz almam gerektiği yönünde uyarıda bulundu. Eğer beni uyarmasaydı tüm parkur boyunca koşu planlarım alt üst olabilirdi.

-Emler Zirvesi (3723 m) -> Yedigöller (Direktaş İstasyonu)

Zamana göre planlamamı yapıp fazla zaman kaybetmeden Emler zirve tırmanışına başladım. Zirve tımanışı beklediğmin aksine çok güzel geçti irtifadan dolayı hafif belirtiler yaşasamda kaslarım ve bedenim tam yorulmadığı için isteğim tempoda çok zorlanmadan zirve çıkışını sağladım. Anı için zirvede bir foto çekip hızlı bir şekilde inmeye çalıştım. Daha önce böyle bir çarşak zeminde iniş tecrübesine sahip olmadığımdan batomlarımın kayışı bileklerime takılı ilen çarşakta kayıp düştüğüm. Az kalsın bileğimi kıracaktım. Çarşak zemin olduğu için ayakkabılarım tam anlamı ile yer tutmuyor sanki bi sürü bilya üzerinde kayıyor şeklinde zirveden aşağı indim. Direktaş istasyonuna giriş yaptım.

-Hasta Hocanın Yaylası -> MTA Zirvesi (3517 m) -> Teke Kalesi -> Maden Yayla İstasyonu

Direktaş istasyonundan çıktıktan sonra Çağalın çıkışına koşabildiğim her noktada koştum. Sanrım saat 11:30 gibiydi MTA zirve çıkışına başladım. Boşuna Çağalın çıkışı dememişler 🙂 zemin tamamen çarşak dik bir çıkış “S” hareketleri ile çıkıyorum. Batonun tutunacak tam bir zemini yok. Zirveye ulaştığım dediğim bir noktada önümdeki insanların kaybolmasından dolayı zirveye çıktığımı sandım.  İlk çıktığım yeri yarım saatte geldim ve çok mutluydum. çok güzel çıktığımı düşünüyorum ki aman Allahım geldiğim kadar bir çıkış daha var tüm motivasyon kayboldu.Geçen yıllarda da bahsedilen çıkıyoruz çıkıyoruz bitmiyor denilen yer sanırım tam burasıydı. 11855870_10154237780184852_2070226902187272023_nBeni ne beklediğini bilmediğim için temkinli devam ediyorum ama MTA zirveden sonra 4 km sonra Maden yayla İstasyona 1 saat kalacak şekilde zirveye çıkarsam kurtarırım diye planlar kurup MTA Zirveye ulaştım. Ama parkurun yabancısı olmam beni neyi beklediğini bilmediğimden MTA zirve inişinin çıkışından daha zor olduğunu anlamam çok zaman almadı 🙂 Çok zamanın kalmadığının farkındaydım hızlı bir şekilde birazda riske atarak inişi yapıp

sonra hiç durmadan koşmaya başladım. İstasyona 500 mt gibi kala bir sürü ile karşılaştım köpek olacağını düşündüğümden biraz temkinli ve korkak adımlarla yürümeye başladım. neyseki karşıdan gelen gönüllü arkadaşların çoban köpeği olmadığı yönünde uyarısı ile rahat bir nefes alıp Maden Yayla İstasyonuna ulaştığımda önümde koşan 4-5 arkadaşımın Cut-Off takıldığını gördüm. Malesef 13 Dk. ile benede Cut-Off takılmıştım. Benim için yarış bitmişti ama geçen yılın tam mesafesini kendimce tamamladığım için mutluydum.

Daha önce böyle bir yarış içersinde bulunmadığım için tabiki eksikliklerim vardı. Parkurun acemeliği yaşanan ufak defek aksaklıklar hepsi birer tecrübe oldu. Yarışı Koşarken yarışın zorluğundan dolayı bir daha bu yarışa katılmayacağımı söylenerek koştum  🙂 sanırım irtifanın yavaş yavaş etkisisini yitirmeye başladıki gelecek yıl daha iyi hazırlanıp yarış öncesi bu bölgede zaman geçirerekek antreman yaparak daha başarılı olacağıma inanınıyorum.

Bu yarışmada emeği geçen başta gönüllü arkadaşlara ve tüm organizasyon ekibine teşekkür ediyorum. Bu tarz organizasyonların ülkemizde yaygınlaşmasını ve bu denli kaliteleşmesini diliyorum.

Saygılarımla

Mehmet ÖNELGE

Bir yorum

Notice: Only variables should be assigned by reference in /var/www/bikosuadana/wp-content/themes/jarida/comments.php on line 21
  1. Sabır , cesaret , çalışmak.. bir başkasına değil öncelikle kendimize göstermemiz gereken şeyler. cevaplarını buldukça , daha derine gidebildiğimiz kendimizle samimi olabildiğimiz bir yer. Görünen; bu yarışta cut off a takıldıgın , ama görünmeyen bir sonraki adımda ne yapacağını bilmen , neye ihtiyacın olduğunu anlaman ve içindeki azme ve cesarete güvenerek tekrar tekrar adım atman. çok sükür bunu farkındalıkla yaşayabildiğimize ve kendimize açık yüreklilikle bakabildiğmize. bravo mehmet her daim bikosuadana destekçin..